Have a feature request or suggestion? Post your idea here!

2 followers Follow
0

Passage de Recordbox 3.3.0 à 5.02

Bjr à tous,

Ca fait deux ans que j'utilise Recordbox 3.3.0 avec mes CDJ2000NX, j'en suis satisfait, mais je vois que le 5.02 apporte de trés belles nouvelles possibilités. Est- ce qu'on peut passer directement du 3 au 5 ou faut-il des versions intermédiaires? J'ai chargé le zip de la version 5, mais est ce que je dois avoir un numéro de licence car j'avais les CD d'installation fournis avec les platines sur lesquels il est dit qu'il ne fallait pas de numéro de licence pour les utiliser? Sur ces CD il y a une référence DXX(4chiffres-et 1lettre, est ce que c'est un numéro de license et est ce que c'est ok pour la 5 ou est ce que je vais devoir acheter une licence?

Merci pour vos réponses

DMS SONO Answered

Official comment

Salut,

You can move from v3 to 5 without issue, the database will translate all of your tracks, however you may want to re-analyse to take advantage of improved analysis and newer functions.

The license you received with your CDJs was for rekordbox 2 and that license requirement was removed for rekordbox as of v3. When rekordbox 4 was released, introducing the performance mode, a license was required to unlock that functionality, but none is needed for EXPORT mode (the organization mode of rekordbox, similar to all prior versions). Unfortunately that old license is not compatible with rekordbox 4 or 5, and if you want to use the performance functions, you must purchase one - but you can use a 30 day free trial before doing so.

Pulse
Comment actions Permalink

Post is closed for comments.

1 comment