Have a feature request or suggestion? Post your idea here!

0 followers Follow
0

Hoe synchroniseer je 2 cdj 900 en 1 djm 850 op Traktor pro?

Ik heb 2 cdj 900 en 1 djm 850. Ik heb laatste traktor scratch pro 2 gekocht.

Als ik alles aansluit doet maar 1 cdj 900 het. als ik dan op kanaal a en b wat muziek afspeel gaat het alleen maar via kanaal 1(dus me linker cdj900).

Daarnaast kan ik traktor ook niet echt extern besturen. alleen de low mid en high EQ op me kanaal 1 doet het en de volume op kanaal 1.

Hoe stel ik het zo in dat ik beide cd spelers kan gebruiken in combinatie met me mixer?

marvin van doorn

Please sign in to leave a comment.

3 comments

0

@marvin > Traktor doesn't allow for the CDJs / DJM to be used as separate audio interfaces; you need to either create an aggregate device (Mac) or use ASIO4ALL (PC) so they look like one single audio interface to the software.

This video has some information (old, but relevant) for creating an aggregate device and configuring it within Traktor:

...but my recommendation would be to use ONLY the DJM as the audio interface (as such, no aggregate / ASIO4ALL is needed), but you need to ensure you have Traktor configured for EXTERNAL MIXER mode.

Pulse 0 votes
Comment actions Permalink
0

Ik snap je uitleg niet helemaal..

Eigenlijk wil ik gewoon weten hoe ik 2 cdj's 900 kan aansluiten op traktor en niet alles via 1 cdj moet doen..

marvin van doorn 0 votes
0

@marvin > Are you asking about audio interface or control of the virtual deck within Traktor?

Pulse 0 votes