Have a feature request or suggestion? Post your idea here!

Publication

2 abonnés S’abonner
1

DDJ-RX vs DDJ-1000

Hallo ich habe mir einen neuen Controller zugelegt und mir den DDJ-1000 angeschaft. Ich habe (noch) meinen DDJ-RX und muss ehrlichkeitshalber sagen das ich im Moment keine gigantische Vorteile erkennen kann im Gegenteil. Ich vermisse die FX2 Leisten beim DDJ-1000. Ich habe da Effekten hinterlegt wie Loop Out, Loop Roll. diesen waren auch sehr angenehm zu bedienen. Ich verwende VDJ-2021 und ja ich weiß das der DDJ-1000 als auch der RX für Recordbox ausgelegt sind aber beide Pults funktionieren wunderbar mit die Atomix Software. Gibt es eine Option diese Effekten so zu belegen wie beim RX? vielen Dank für eure Infos.

Raimond Baggen

Vous devez vous connecter pour laisser un commentaire.

1 commentaire

0

Your only option is to midi map the fx2 and fx3 to buttons u are willing to sacrifice either on your controller or on the keyboard. Like u, I also use vdj and I use Rekordbox from time to time, but even tho the claim is that this controller was "designed" for Rekordbox, it don't make sense of there being no hardware buttons for the fx2 and fx3 when they are in the Rekordbox software. 

Even though there are 8 pad effects that can be used, the lack of being able to apply manual value on the fly as it can be done with the fx dials in the RR/RX/RZ per effect and the constant switching of the fx channels between decks is a bit annoying imo. Maybe my interpretation on what's needed on pro gear is a bit off. 

Shabba 0 votes
Actions pour les commentaires Permalien